You are here

Padaeng Industries

Tayland'daki Padaeng Industries firması, Güneydoğu Asya'daki tek çinko eritme fırınını işletmektedir. Yıllık üretim kapasitesine, özel yüksek kaliteli (SHG) çinko metali ve artı değerli çinko alaşımlar da dahil

olmak üzere 110.000 metrik tondur.

Şirketin Tak bölgesinde, eritme fırını, bakım ve üretim vinçleri de dahil olmak üzere 16 tona kadar kaldırma kapasitesine sahip 59 adet vinç kullanmaktadır. Vinçler soyma için katotlardan metali kaldırmak ve ingot üretmek amacıyla fırına indirmek üzere kesintisiz şekilde çalışır.

“Katotlardan metal kaldırmak ve malzemeyi fırına beslemek için kullanılan CXT tipi gibi vinçler, günün 24 saati devam eden üretimimiz için hayati önem taşımakta," diyor Padaeng Industry'nin Bakımdan Sorumlu Başkan Yardımcısı Bay Pothong Pipatpaiboon. "Vinçlerin arıza yapmasını göze alamayız. Birinci sınıf emniyet ve güvenlik standartlarına gereksinim duyuyoruz."

"Konecranes ile ilk kez yüklenici olarak tesise geldiklerinde tanıştık. Yıllık denetimimizi hazırlamak için onların deneyiminden yararlandık. Güçlü ve kusursuz çalışıyorlardı," diyor Bay Pothong.

"Konecranes ile ilgili en önemli nokta, güvenilk ve kalite standartlarının çok yüksek olması. Konecranes tesisimize 2003'te geldikten sonra yaşanan arıza sayısı azaldı ve şu anda onların servis verdiği vinçlerde hemen hemen sıfır arıza ve sıfır duruş süresi sağlıyoruz. Servis hizmetinin yanında, gerektiğinde bize iyileştirme işlemlerinde de yardımcı oluyorlar. 2003'ten bu yana gerçekleştirilen tüm iyileştirmelerde Konecranes ekipmanları kullanıldı ve sonuçlar mükemmel oldu."

Vinç modernizasyonu - olağanüstü performans

Konecranes'in dahil olduğu büyük bir modernizasyon projesi, iki çinko katot vincinin iyileştirilmesini içeriyordu. Padaeng, hayati önem taşıyan bu vinçlerin zorlu çalışma koşulları nedeniyle risk taşımayacak şekilde hazırlandığından emin olmak istiyordu. Padaeng aynı zamanda tesis kapasitesini de arttırmak istedi ve yeni 8 tonluk iki hızlı kaldırma tertibatı, eski 6,3 tonluk tek hızlı kaldırma motorları olan kaldırma tertibatlarının yerini aldı.

"Daha ağır yüklerle gereken hızı elde edebilecek yeni kaldırma teçhizatlarının kurulumunu yaptık. Ayrıca, yükleme cihazının doğru konumlaması için yeni bir limit siviç paketiyle güvenliği daha iyi hale getirdik," diyor Konecranes şube müdürü Jirapong Kocharack. "Emniyeti ve güvenilirliği daha da artırmak için, mevcut vinç yapısı ve ray yolu dikkatlice incelendi ve yeni yüklemeler için tekrar hesaplandı."

Vinç şasisinin kaldırma teçhizatı, tesisteki kurulum süresini minimize etmek amacıyla fabrikada monte edildi ve test edildi. Dökme demir motor şasisi ve teçhizat şasisi, agresif ortamlara dayanıklı olması amacıyla özel olarak boyandı ve sağlam fren balataları takıldı.

İlk vinç için tesis çalışmaları 36 saatte, ikincisi ise 18 saatte tamamlandı. Minimum kurulum süresi sağlamak amacıyla kurulum ekibine tesise gitmeden önce kapsamlı eğitim verildi.

Bu modernizasyona ek olarak, Konecranes bakım personeli Padaeng'deki zorunlu denetlemelere de yüksek oranda katılım gösterdi. "Tesisteki ekip, inceleme ve güvenlik konularında tam uzmanlığa sahipti," diyor Bay Pothong. 

"Planlı bakım kapsamında, potansiyel sorunları henüz ortaya çıkmadan önce belirliyorlar. Vinçlerimiz, günün 24 saati boyunca üretimimizin kilit unsuru olarak görev yaptığından bu bizim için çok önemli. “Önleyici bakım hizmetleri son derece başarılı ve bizim personelimizle de oldukça yakın bir ilişki içerisindeler. Bu durum bizim için önemli. Tüm gereksinimlerimize hızlı bir şekilde yanıt veriyorlar ve bizimle çok sağlam ve üretken bir iş birliği kurdular."